Mugga - przeciw ukąszeniom - Nie dajmy się!

11 sierpnia 2013


Wczoraj tak się na siebie zdenerwowałam...Przez swoje zapomnienie wracałam biegusiem ze spaceru, a za mną chmara komarów. Okropieństwo. Te małe stworzenia są wszędzie. Nawet na Majorce były (jednak tam mały komar to nic takiego, ponieważ mieszkają tam większe obrzydliwe robale...). Wiecie czego zapomniałam? Popsikać ciało MUGGĄ i miałabym przyjemny spacer. Zaistniała sytuacja uświadomiła mi, że warto z wami podzielić się opinią o tym specyfiku na komary.


Producent wyjaśnia, że Mugga to tzw. repelent [repel (ang.) - odpychać, odrzucać], który zawiera substancje o nazwie Deet czyli meta-N,N-dietylotoluamid, związek odstraszający owady, a jednocześnie nie drażniący skóry. Deet został odkryty i opatentowany na potrzeby amerykańskiej armii w 1946 i wprowadzony do obrotu 1957 r.

W rejonach, gdzie owady są nie tylko utrapieniem, ale także niebezpieczeństwem dla zdrowia, ponieważ roznoszą choroby, takie jak malaria, żółta febra,denga i borelioza, Mugga używana jest powszechnie. Podobno zabezpiecza przed ukąszeniem przez 8 godzin.

Skład preparatu:


Mugga znajduje się w plastikowej butelce z atomizerem o pojemności 75 ml. W stacjonarnych sklepach nie widziałam tego preparatu, ale przez internet nie ma problemu, by go kupić. Cena to około 35 pln w zależności od sprzedawcy. Płyn jest bezbarwny i ma charakterystyczny zapach, drażniący nos i oczy. Trzeba uważać, gdzie się go rozpyla.


Początkowo sceptycznie podchodziłam do tego wynalazku, bałam się, że uczuli, a komary i tak będą mnie gryzły. Po pierwszym zastosowaniu, braku skutków ubocznych i nie znalezieniu śladów ukąszeń, wyrzuciłam inne preparaty, które nie były tak skuteczne. Do zapachu się przyzwyczaiłam, a znajomi jakoś wytrzymują ze mną ;) Najważniejsze, że działa i nie muszę uciekać z grilla, kiedy nie da się wytrzymać na dworze, ponieważ ciągle trzeba odpędzać się od owadów.

Dodam, że spray jest też bardzo wydajny. Myślę, że wystarczy na dwa lata dla dwóch dorosłych osób.

A Wy czym chronicie się przed komarami?

25 komentarzy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...